افتتاح سردخانه ۴  هزار و ۵۰۰ تنی در زنجان 

معاون توسعه بازرگانی وصنایع کشاورزی استان زنجان گفت:سردخانه۴ هزارو۵۰۰ تنی بالای صفر درجه به عنوان بخشی از اجزای پایانه صادراتی زنجان افتتاح شد.

 باشگاه خبرنگاران جوان  زنجان- جعفری گفت: مرکز پشتیبانی میادین میوه و تره بار و پایانه صادراتی به عنوان یکی از زیرساخت‌های اساسی بخش کشاورزی هستند که مورد مطالبه بخش خصوص و بخش دولتی بوده و در این زنجیره بنا است که کل فرایند پس از تولید اعم از عمده فروشی، عرضه مستقیم، حراج فصلی، فراوری و تبدیل میوه ها، نگهداری و ذخیره سازی میوه ها، ترانزیت، آزمایش، استاندارد سازی، حمل و نقل و خدمات رفاهی مرتبط با محصولات کشاورزی مدیریت شود.

او می گوید: اغلب حلقه‌های پس از مزرعه در این پروژه دیده شده و کشاورز می‌تواند با کمترین دغدغه محصول خود را به میدان عمده فروشی و یا مرکز حراج فصلی، حتی به طور مستقیم ارائه داده و یا در بخشی از میدان که تدارک دیده شده، بتواند به طور موقت به عرضه مستقیم محصول اقدام کند و میادین میوه و تره بار هم به عنوان بخش تامین کننده میوه و تره بار زنجان علاوه بر عرضه محصولات کشاورزی تولیدی داخل استان، نسبت به تامین میوه وتره بار که در کل کشور تولید و توزیع می‌شود نیز اقدام کند.

به گفته معاون توسعه بازرگانی وصنایع کشاورزی استان زنجان ضایعات حاصل از این میادین، به عنوان میوه درجه ۲ در قالب فراوری و با تولید میوه خشک می‌تواند به عنوان عامل افزایش ارزش افزوده، به خصوص در محصولات کشاورزی نقش آفرین باشد.

او می گوید: صادرکنندگان می‌توانند در فضا‌هایی که پیش بینی شده است مستقر شده و با فراغ بال از طریق میادین عمده فروشی و یا مراکز حراج فصلی محصولات مورد نظر خودشان را با مشاهده و مقایسه و بررسی تامین کنند و احیانا از طریق همین مرکز به مبادی تولید متصل شوند و موضوع کشاورزی قراردادی یا کشت سفارشی را هم در دستور کار خود قرار دهند.

جعفری گفت: در این مجموعه علاوه بر معامله به صورت تجاری، می‌توان کار آزمایشگاهی، قرنطینه و حمل و نقل و ترانزیت میوه هم انجام داد که با توجه به اینکه گمرک زنجان هم در نزدیکی این مجموعه قرار دارد می‌توان با تفاهم و هماهنگی با گمرک، محصولات را با کمترین معطلی به بازار‌های هدف صادر کرد.

معاون توسعه بازرگانی و صنایع کشاورزی استان زنجان می گوید: یکی از خلا‌ءهای بزرگ استان در بخش کشاورزی نبود چنین مراکزی بود که بتواند تمام زنجیره‌های پس از مزرعه را در یک مجموعه یکسان و واحد مدیریت کند و باعث رونق بیش از پیش بخش کشاورزی به واسطه رونق بازار محصولات کشاورزی، تجارت داخلی و تجارت بین الملل شود.

 

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.